برای چشم‌هایش...

این کلمه‌ها نذر هستند

برای چشم‌هایش...

این کلمه‌ها نذر هستند

بعد از مدت‌ها، چند شب است که با غرور و عطش چشم‌هایم را مهمان کادرهایی می‌کنم که جوانی ایرانی به نام جواد قارایی روانه آنتن کرده است.


مجموعه با کیفیت و به غایت خوش آب و رنگی به نام مستند "ایرانگرد"که حدود ساعت 11 شب از شبکه اول سیما پخش می‌شود و چه محجور است و مظلوم. تلویزیونی که در 24 ساعت چند ده بار آنونس و تبلیغ مجموعه "شمعدونی" را برای نشان دادن تسلیمش در برابر منتقدین پزشک و وکیل و بالابردن دست‎هایش به خاطر تولید "در حاشیه" پخش می‌کند، ای کاش قدر این مجموعه را بهتر بداند و باکس ویژه تبلیغی برایش در نظر بگیرد.


 این مجموعه، به بهترین شکل، زیبایی و آرامش طبیعت و طبیعت‌نشینان ایرانِ عزیز را به هموطنان خسته از ناملایمات، منتقل می‌کند. همچنین فرهنگ‌سازی برای حفظ طبیعت و فرهنگ و سنن اقوام مختلف، و آشنایی بیشتر با زیبایی‎های بکر ایران را استادانه به نمایش می‌گذارد.


جواد قارایی و همراهانش بی محابا و جسورانه به دل طبیعت ایران می‎رنند و با آن همراه می‌شود بدون آن که آزاری به آن برسانند و حتی رد لاستیک خودرو بر آن بنشانند. پیاده‌روی در طبیعت برای مسافت‎های طولانی و حتی شنا کردن در مسیرهای صعب العبور حسی قوی و حضوری مستقیم به مخاطب عرضه می‌کند. و چه شکوهمندانه است این نمایش از طبیعت بکر ایران.


امید، زندگی در لحظه، صدای گرم ، استفاده از کادرهای درست و تصاویر هنرمندانه، استفاده عالی از موسیقی‌های نواحی ایران. شور و زندگی آدم‎های دور از دسترس ما آدم‌های گرفتار شهری، تنها گوشه‌ای از هنرمندی این مستند است.


آقای قارایی و تیم همراه تولید کننده مستند ایرانگرد،  وظیفه‎ام است به عنوان یک ایرانی سپاسگذار باشم از این عاشقی شما. عاشقی‌تان مستدام.




جواب جواد قارایی عزیز:


درود بر جناب آقای امیر اسماعیلی عزیز و همه هموطنانِ عزیز و جانم. سپاس بیکران از همه شما خوبان که تنها انگیزه بنده برای تولید مجدد مجموعه مستند ایرانگرد برای شبکه یک سیما بودید. سپاس بیکران از حضور و حمایت همه شما سروران عزیز که نگاه پر مهر و مثبتِ وجودتان جانی دوباره به گروه تولید ایرانگرد دمید. زمان و بودجه اندک بود و بی شک کاستی ها بسیار . به بزرگواری ببخشایید. اما در حد توان انشالله مجموعه ای با کاستی های کمتر ارائه خواهد شد. انشالله . این انرژی مثبت و قلب بزرگتان برای من بزرگترین هدیه بود. خستگی ها و تلخی ها در شد. امیدوارم همواره سلامت و سبز باشید و آفتابی. کوچک همه شما بزرگان . جواد قارایی.

لینک صفحه را اینجا ببینید.


  • امیر اسماعیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی